Schaatsuitje · 14 Februari 2018

Nieuwsbrief Februari  2018

Geachte lid,

Met het voorjaar alweer in het zicht zit de winter van 2017/2018 er bijna al weer op. De winter begon in december 2017 in delen van Nederland met een dik pak sneeuw. Menigeen had het gevoel dat dit naar 5 jaar wel eens een serieuze winter zou kunnen worden. Helaas was dit maar een speldenprik en moesten we aanschouwen hoe de Alpen van  Zwitserland Oostenrijk en Italië bedekt werden met meters sneeuw. En ook niet te vergeten de strenge winter in Amerika en Canada  waarbij temperaturen van ruim – 40 graden (Ontario) werden gemeten. Het begin van 2018 bracht ons niet meer dan een enkele nacht met lichte vorst met 2 keer een dun laagje ijs op onze ijsbaan. En zo glijd de winter voorbij richting de lente.

Wij als bestuur zijn altijd op zoek naar verbeteringen en is het jammer dat we onze investeringen in nieuwe rubberen matten voor buiten niet hebben kunnen testen. Een van de foto’s getuigd hiervan. Een deel van deze investering wordt gesponsord d.m.v. de flessenactie die de plaatselijke supermarkt jaarlijks houd en de clubkas campagne van de RABO bank. Deze clubkas campagne zal ook dit jaar weer gehouden worden van 15-31 Maart.  Wanneer u lid bent van de RABO bank krijgt u automatisch een brief met een stemcode.
door deze te activeren kunt u 5 stemmen uitbrengen (maximaal 2 stemmen per vereniging).
Deze campagne houden wij van harte bij u aanbevolen.

Met de voorjaarsvakantie alweer in het zicht en het niet mogelijk was om op eigen baan te schaatsen gaan wij weer naar kunstijsbaan Twente. Dit schaatsuitje staat daarom gepland op donderdagavond 1 Maart 2018 De baan is geopend vanaf 20.00 u. tot 22.30 u. Het entree bewijs is geldig voor de 400m baan.  Ook niet leden kunnen mee,  die betalen dan uiteraard wel de volledige kosten voor vervoer en entree. De leden kunnen mee tegen een gereduceerd tarief. Mocht het echter nog mogelijk zijn om voor of op deze datum op eigen ijsbaan te kunnen schaatsen, dan gaat dit schaatsuitje niet door.
Kosten            voor     leden:                        € 5,00             per persoon
                       Voor    Niet leden:                  € 12,00            per persoon
Tijdens de busreis naar de kunstijsbaan wordt het entree geld op gehaald door één van de aanwezige bestuursleden in de bus.
U dient met gepast geld te betalen.
Vertrektijden:                       : Station Mariënberg                                     18.30 u.
                                             : v.d Veen hardenbergerweg 27a                 18.40 u
                                             : Bastingplein Bergentheim                          18.45 u.
We verwachten rond 23.30 uur á 23.45 uur terug te zijn.
Opgave is mogelijk vanaf maandag 19 tot uiterlijk zaterdag 24 Februari 18.00 uur bij:
            André Trip                  Tel.      0523 232410
            Bert de Lange Tel.      0523-232372 of  bert_delange@kpnmail.nl
Degene die zich na dit tijdstip opgeeft kan alleen nog mee als de gereserveerde bussen nog niet vol zijn.                                          vol = vol!