Flevonice of IJsbaan Twente

Nieuwsbrief Februari  2020

Geachte lid,

De helft van de winter van 2019/2020 zit er alweer op. Menigeen zag afgelopen najaar hoe druk het bestuur alweer bezig was met de voorbereiding voor het nieuwe schaatsseizoen. Het waterpomp systeem is aangepast doormiddel van het aanleggen van een grondkabel vanaf het clubgebouw naar het pomphuisje aan de spoorlijn zijde met daarin een waterput om vervolgens met een kloppomp de baan bij te vullen. Het eiland van de 400m baan is al voor een deel opgehoogd en wanneer er voldoende grond vrijkomt  wordt medio augustus 2020 de rest van het eiland opgehoogd. Ook wordt komend voorjaar de bestrating rondom het clubgebouw herstraat en zal er een plek gerealiseerd worden voor minder validen. De verlichting van de ijsbaan zal dit jaar ook vervangen worden door led armaturen. Dit alles is mogelijk gemaakt door een subsidie die de gemeente ons heeft toegekend in 2019. Ook als bestuur zijn we dankbaar met zo’n trouwe ledenclub als je in de krant leest hoe moeilijk ijsclubs in den lande het hebben en moeten aankloppen bij de KNSB voor een financiële ondersteuning. We wachten maar af wat de 2e helft van de winter ons nog brengt.

LET OP! Naar flevonice of…  ijsbaan Twente.

Ons voorstel is om op 20 februari naar flevonice te gaan. Dit is een buitenijsbaan van 2,5 km in Biddinghuizen.  Ook mogen we gebruik maken van een mini krabbelbaan en een glijbaan. Schaatsen huren is daar ook mogelijk voor € 7,50/paar. De baan is ’s avonds tot 22.00 uur geopend.
fleonice, entree € 7,50 voor leden en € 15,00 voor niet leden.
Vertrektijden:                          Marienberg om 17.30 uur  station.
                                                 Hardenbergerweg 29  om 17.45 uur bij pluimveebedrijf van der Veen.
                                                 Bergentheim om 18.00 uur Bastingplein
De opgave is vanaf maandag 10 t/m uiterlijk zaterdag 15 februari.
Graag gepast contant betalen tijdens de heenreis.

Wanneer het door de weersomstandigheden niet mogelijk is om daar te kunnen schaatsen gaan we naar ijsbaan Twente.  Op dinsdag 18 februari wordt definitief besloten waar we heen gaan.
Houd facebook en de website in de gaten voor eventuele wijzigingen.

IJsbaan Twente, entree € 6,00 voor leden en € 13,00 voor niet leden.
Vertrektijden :                         Marienberg om 18.30 uur  station.

Hardenbergerweg  om 18.45 uur bij pluimveebedrijf van der Veen.
                                                 Bergentheim om 19.00 uur Bastingplein.

De opgave is vanaf maandag 10 t/m uiterlijk zaterdag 15 februari.
Graag gepast contant betalen tijdens de heenreis.

Duidelijk vermelden van naam, adres, aantal personen, en opstapplaats,

Bij:       André Trip                  Tel.      0523 232410
            Bert de Lange            Tel.      0523-232372 of
bert_delange@kpnmail.nl
Degene die zich na dit tijdstip opgeeft kan alleen nog mee als de gereserveerde bussen nog niet vol zijn.                                          vol = vol!