Code rood

Niet vanwege de corona kan er meer geschaatst worden maar een dooiaanval met ijzel en regen en een spekgladde ondergrond maakte een eind aan veel sneeuw en 3 dagen schaatsijs.
De sneeuwstorm die op zaterdag 6 en zondag 7 februari over Nederland raasde bracht menige ijsclub kopzorgen vanwege de dikke laag sneeuwdrab op de ijsbanen. Na 2 nachten matige vorst hadden wij als ijsclub de mogelijkheid om de overtollige sneeuw eraf te schuiven en 3 dagenlang daarna laag voor laag water over de baan te sproeien. Strenge tot zeer strenge vorst maakte het mogelijk dat er op vrijdag 12 en zaterdag 13 februari 2021 geschaatst kon worden. Vanwege een opgesteld protocol werd het mogelijk gemaakt om bij 2 schaatsdagen 1000 man de kassa te laten passeren.  Dank aan al onze leden waardoor met gepaste afstand op de ijsbaan vanwege de corona, het bestuur met een goed gevoel kan terug zien.